Friday, 15 October, 2021

På udkig efter ny motionsform – derfor er reformer muligvis for dig


Reformer træning

Er du og dine træningsvenner på udkig efter en ny og spændende motionsform? Det kan være, at i er kørt død i de sædvanlige træningsøvelser, som i har gentaget et utal af gange nede i fitnesscenteret. Så kan det muligvis være, at reformer er den helt rette motionsform for jer.

Reformer træning er en træningsart, hvor man får aktiveret samtlige muskelgrupper – med belastning af egen kropsvægt mens man træner øvelserne på en såkaldt reformer bænk, der er designet til denne specifikke træningsform. Sagt med andre ord er reformer en træningsart, der passer til alle træningsniveauer: Om man er nybegynder, medium øvet eller elite motionist. På samme vis kan alle aldersgrupper og køn være med. I denne artikel kan du læse lidt videre om hvordan og hvorfor denne motionsform er værd at give et skud.

Samtlige muskelgrupper aktiveres

Selvom en typisk træningssession ikke varer længere end én times tid, så er der garanti for, at sveden kommer til at pible løs fra pandebrasken undervejs. Reformer træning er nemlig en meget engagerende form for træning, hvor man virkelig bliver nødt til at give sig fuldt ud imens, for at få det fulde udbytte. Stilen trækker inspiration fra pilates, idét mange af de forskellige bevægelser og øvelser er blevet inkorporeret i denne stilart. Undervejs i træningen bliver man i den grad testet på forskellige parametre: Smidighed, udholdenhed, koncentration, balance og indre ro. Samtidig er det fede ved denne motionsart, at man kan være social med ens venner & veninder undervejs, fordi øvelserne typisk udføres i grupper, og sammen med en erfaren instruktør, der kan hjælpe en imens, hvis ikke man har prøvet øvelserne før.

Reformer træning har nemlig en lettere stejl læringskurve, der gør, at man lige skal vænne sig til den belastning øvelserne kan afstedkomme – samtidig er der forskellige teknikker man lige skal lært at udføre korrekt, førend man føler sig helt sikker ved at udføre dem igen og igen.

Glad i låget ovenpå et godt træningspas

Som med de fleste andre træningsformer der findes, bliver man altid glad efter et godt, hårdt og intenst træningspas. I Reformer træning bliver man presset til det yderste af ens ydeevne, og alle – uanset alder, køn og træningsniveau, vil ramme det maksimale af ens formåen. Fordi der langt hen ad vejen er tale om, at man gør brug af egen kropsvægt i øvelserne, vil alle – små som store – hurtigt komme til det punkt, hvor man føler man ikke kan længere, og det derfor er viljen der skal presse en over målstregen. Reformer træning gør altså godt for både krop og sind.

Når man er slut med træningen, vil man til gengæld opnå en stor følelse af personlig tilfredshed, og man vil fra gang til gang, kunne se synlige beviser på ens egen krop for, at træningen har givet pote – og når man først er kommet i gang, så er det ganske enkelt svært at stoppe igen, derfor: Se at komme afsted allerede i dag og invitér dine faste træningsmakkere med – i vil ikke fortryde det.